Krańce internetu: czar nowych mediów

Nowe media rozmyły granicę między twórcą a odbiorcą. Użytkownicy Sieci codziennie ingerują i współtworzą w jej zawartość - lajkując, komentując i udostępniając. Interaktywne technologie sprawiły, że każdy za sprawą kilku kliknięć może z odbiorcy stać […]


Nowe media rozmyły granicę między twórcą a odbiorcą. Użytkownicy Sieci codziennie ingerują i współtworzą w jej zawartość – lajkując, komentując i udostępniając. Interaktywne technologie sprawiły, że każdy za sprawą kilku kliknięć może z odbiorcy stać się twórcą. Platformy blogowe, dzięki intuicyjności obsługi, szybko zyskały popularność, zmieniając użytkownika w twórcę.

Patryk Wiśniewski

Fontanna, Marcel Duchamp / fot. Wikipedia
Fontanna, Marcel Duchamp / fot. Wikipedia

Fontanna Marcela Duchamp ucięła spór o to, co jest sztuką, a co nią nie jest. Postęp technologiczny rozmywa również pojęcia artysty – jest nim ten, kto zostanie za niego uznany.

Ten przydługi wstęp służy prezentacji jednego z najciekawszych, znanych mi  Tumbler’ów (jedna z platform mikroblogowych). W internetowym potopie kotów, kobiecych i męskich piersi, hipsterskich rowerów, ubrań i minimalistycznych wnętrz, blog Apreensão e Arte zdecydowanie się wyróżnia.

fot. Apreensão e Arte
fot. Apreensão e Arte

Apreensão e Arte to kolekcja udostępnianych przez brazylijską policje zdjęć operacyjnych, przedstawiających przede wszystkim zarekwirowaną broń i narkotyki. Oddziały policji, chwaląc się zarekwirowanymi „dobrami”, układają z nich fantazyjne kompozycje. Pigułki, płyty CD, skóry zwierząt, telefony komórkowe i worki z kokainą, układane z niezwykłą pieczołowitością, tworzą czasem coś w rodzaju mandali, a czasem skrót nazwy jednostki policji.

Polecamy:

Daniel Brzeszcz | Zwykłe zdjęcia

Anna Wandzel, Krzysztof Gubański | Tysiąc lat w półtorej godziny

Partyk Wiśniewski | Krańce internetu: Mięsny beat

 

Skomentuj lub udostępnij
Loading Facebook Comments ...

Skomentuj

Res Publica Nowa