Fundacja Res Publica im. Henryka Krzeczkowskiego

Fundacja Res Publica wspiera rozwój kultury i poziomu debaty publicznej poprzez wydawanie dwóch tytułów: Res Publica Nowa i Visegrad Insight.  Prowadzi projekt New Europe 100, organizuje konferencje, debaty i wydarzenia.
 

Rada Fundacji

Ireneusz Białecki
Igor Kaleński
Marcin Król (przewodniczący)
Paweł Lisiewicz
Marcin Moskalewicz
Ewa Paga
Andrzej Waśkiewicz

Zarząd Fundacji

Magdalena Jakubowska (wiceprezes)
Tomasz Kasprowicz (wiceprezes)
Wojciech Przybylski (prezes)

Praktykanci

Informacje o praktykantach, którzy współpracowali i współpracują obecnie z Res Publiką

Statut i raporty

Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Działa w oparciu o Statut Fundacji. Publikuje coroczne sprawozdania i raporty. Pobierz publikację – Raport z działalności.

Wesprzyj nas! Wpisz numer KRS 0000218432 w deklaracji podatkowej.

Aktualne projekty

Fundacja Res Publica skupia się wokół tematów związanych z kulturą, polityką, miastem, Europą Środkową i innowacjami. Tematy omawiane na łamach dwóch tytułów znajdują odzwierciedlenie w działaniu w ramach projektów:

New Europe 100 służy identyfikacji oraz integracji środowiska wybitnych innowatorów (challengerów) z regionu – są to przedsiębiorcy, twórcy, redaktorzy i wydawcy nowych mediów, aktywiści, naukowcy i  politycy. Celem jest zogniskowanie uwagi świata na innowacyjnym wymiarze Europy Środkowo-Wschodniej oraz promocja kultury przedsiębiorczości w naszych społeczeństwach. Program powstaje we współpracy z redakcją Financial Times, firmą Google oraz Międzynarodowym Funduszem Wyszehradzkim.

Zrealizowane projekty

Środkowoeuropejski Słownik Pojęć Politycznych ma na celu zainicjowanie publicznej debaty w Europie na temat dylematów politycznych dotyczących Europy Środkowej (poprzez serię seminariów, warsztatów, debat publicznych, artykułów), a tym samym wyznaczanie nowych standardów opisywania języka debaty politycznej w regionie. Zwieńczeniem programu jest anglojęzyczna publikacja książkowa Understanding Central Europe, Routledge 2017.

Partnerstwo Wolnego Słowa rozwija międzynarodową współpracę czasopism z Europy Środkowej i Wschodniej, promuje wymianę intelektualną i wymianę doświadczeń oraz sieci najciekawszych regionalnych czasopism kulturalnych we współpracy z Eurozine. Program został połączony z działaniami Visegrad Insight i New Europe 100.

DNA miasta promuje włączenie opinii publicznej do tworzenia strategii kulturalnych w ośrodkach miejskich. Łączy moc podejmowania decyzji politycznych z ankietami i analizami dotyczącymi kultury oraz jej roli w przestrzeni miejskiej. Projekt ma na celu ułatwienie zmian w zakresie polityki kulturalnej miast poprzez serię debat publicznych, warsztatów twórczych, tworzenie sieci kontaktów, badań naukowych i publikacji. Projekt realizowany we współpracy z miesięcznikiem „Magazyn Miasta”.

Fundacja była operatorem Koalicji na rzecz Polskich Innowacji.

Fundacja była współwydawcą kwartalnika Magazyn Miasta.

Współpraca