Światełko w tunelu

Paszporty „Polityki” 2011 w kategorii muzyki poważnej przykuły moją uwagę głównie z powodu nominacji Agnieszki Budzińskiej-Bennett. To sprawa wyjątkowa, bowiem we wcześniejszych edycjach artyści zajmujący się muzyką dawną byli dość skrzętnie pomijani. Niesłusznie, bowiem są […]


Paszporty „Polityki” 2011 w kategorii muzyki poważnej przykuły moją uwagę głównie z powodu nominacji Agnieszki Budzińskiej-Bennett. To sprawa wyjątkowa, bowiem we wcześniejszych edycjach artyści zajmujący się muzyką dawną byli dość skrzętnie pomijani.

Niesłusznie, bowiem są oni na tle muzyków mainstreamu wyjątkowi, bo ich wybitne osiągnięcia mają swe korzenie w doskonałym przygotowaniu intelektualnym. Są to często muzycy-naukowcy, z pasją eksplorujący dawne źródła w poszukiwaniu prawdziwych estetycznych perełek.

Nie inaczej jest w przypadku założycielki Ensamble Peregrina. Niestety nie przypadła jej w udziale główna nagroda, co oczywiście nie oznacza, że trafiła ona w ręce Aleksandry Kuls niezasłużenie. Średniowieczny repertuar w interpretacji Agnieszki Budzińskiej-Bennett to, w moim przekonaniu, sztuka zbyt trudna, zbyt awangardowa, by mogła liczyć na pierwsze miejsce. Cieszy mnie jednak fakt dostrzeżenia, że wśród polskich twórców znajduje się ktoś tak wyjątkowy. Dla miłośników talentu śpiewaczki mam dobrą wiadomość: jest spora szansa, że w sierpniu br. usłyszymy ją na żywo w Poznaniu!

Skomentuj lub udostępnij
Loading Facebook Comments ...

Jeden komentarz “Światełko w tunelu”

Skomentuj

Res Publica Nowa